Известие

Collapse
No announcement yet.

Монтаж на аларма

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Монтаж на аларма

    Купих си ето тази аларма http://www.crazysales.com.au/index.p...ctID=1065#desc. По принцип мисля сам да я монтирам, защото не познавам свестем майстор, та затова сега търся или жичкаджия който си разбира от работата или схема на централното и на контрол модулите за прозорците (мойте нямат автоматичен контрол, така че най-вероятно ще ми трябва и auto roll-up модул)
    FIAT Punto 1,9 JTD
    EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
    sigpic

  • #2
    Първоначално публикувано от kartell Покажи съобщение
    Купих си ето тази аларма http://www.crazysales.com.au/index.p...ctID=1065#desc. По принцип мисля сам да я монтирам, защото не познавам свестем майстор, та затова сега търся или жичкаджия който си разбира от работата или схема на централното и на контрол модулите за прозорците (мойте нямат автоматичен контрол, така че най-вероятно ще ми трябва и auto roll-up модул)
    Според мен Бобо може да ти свърши работа. Ако се налага да слагаш auto roll-up модул, по-добре е да го вземеш и да ги монтираш наведнъж. Аз също искам да сложа такъв и на предните, и на задните джамове, ама не ми се ще да е на отделно дистанционно, та затова още не съм предприел нищо.
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Блог за работа и кариера

    sigpic

    Comment


    • #3
      Ами тя самата аларма има кабел за roll-up но предполагам, че щом на колата нямам автоматично вдъгане ще трябва да се монтира допълнителен модул. Незнам дали на всички 166 е така, но на мойта автоматичен на горе и на долу е само шофьорска, а пасажерската само на долу.

      По принцип предпочитам да намеря схемите са централното и другите неща, но ако не ги намеря сигурно ще звънна в сервиза да видя какво ще кажат.
      FIAT Punto 1,9 JTD
      EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
      sigpic

      Comment


      • #4
        Ako става на въпрос за автоматично вдигане на стъклата при включвне на алармата от дистанционното се касае за система комфорт.При тази система алармата трябва да се настрои на "дълги времена" 28 сек.на заключване.Друг е въпроса дали обаче алфата има такава система за вдигане на ел стъклата при заключване.Пробата е лесна,при зключване с ключа задържаш самия ключ за по дълго време и ако стъклата са спуснати и има такава система би трябвало да се вдигнат до крайно горно положение.Отделен е въпроса че на алфа ромео ел.стъклата не са като на други италиянки.На предишната ми кола -Ланча Дедра управлението на ел.стъклата беше супер интилигентно и надежно.Просто за 10 години не съм имал никакъв проблем с него,но на алфата ми се струва че ще има ядове.

        Comment


        • #5
          Ами мойта аларма го няма това със сигурност, но е е там въпросът, аз искам да знам как да вържа определени кабели, като има на алармата кабел за климатика кабел за rool-up 6 кабела за централно и там едни кабели за паленето и общо взето това е
          Утре ще снимам схемата на централното ако съм започнал да го връзвам
          FIAT Punto 1,9 JTD
          EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
          sigpic

          Comment


          • #6
            Сещам се че пичовете вземаха информация за затворени врати и багажник от таблото.Намериха кабелите които дават инфо на крушките да светват коя врата е отворена оголиха ги малко вързаха алармата и това е.
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 1999г. сближена с едно дърво-разпродава се!!!
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 2000г.

            Comment


            • #7
              Щом си тръгнал на вариянт направи си сам трябва да те предупредя за някои тънки моменти.Първо в снопа кабели на алармата трябва да има един кабел (най често е жълто зелен и в схемата пише +15v)който да бъде захранен с + след даване на контакт.Ако не го захраниш този кабел имай на пред вид че е възможно да ти се включва сирената по време на движение.Освен това ми се струва че като си вържеш алармената система ще се наложи да си изключиш датчика за консумация.Ако не го направиш можеш да имаш ядове в първите минути след включването на ал.система.Другия ми съвет е да не се опитваш да прекъсваш запалването на автомобила.Той и сега си има имобилайзер и ако питаш мен най сигурния блокаж на запалването е ако го прекъснеш посредством накакво ключе чието местоположение да бъде известно само на теб.Освен това според мен е по добре да се вгради клапан за прекъсване на горивото.На края в резюме.Намираш кабелите за мигачите заголваш леко и запояваш съответните кабели от алармата,захранваш от постонянен плюс след предпазител,намираш стабилна маса и запояваш кабела на масата,намираш двата кабела за управление на Ц.З.мериш с мултицета или с пробна лампа определяш с какъв сигнал е управлението +или- съответно захранваш кабелите които са дадени по схема с такъв сигнал а другите два ги вързваш към кабелите на машинката.Самото управление се извършва по следния начин.В блока на алармата има две релета с норм.отв.и норм. затв. контакт,за това ти илизат 6 кабела.На теб ще ти трябват общите кабели на които да подадеш упр. сигнал и кабелите излизащи от норм. отв. конт.Конкретно за модула за управление на ел.стъклата съм малко песимист.Не случайно писах че на алфата ел.стъклата ми се струва че са недомислени.Най малкото което ме води до тази мисъл е че нямат крайни изключватели.Като натиснеш бутона за вдигне на стъклото и то е в същия момент е вдигнато започва едно щракане не ти е работа.Т.е.имат защита от претоварване а не са им сложили по едно крайно изключвателче което е много тъпо.Ако имаха въпросния кр.изкл.просто и с едно елементарно реленце щеше да минеш .Следа като всичко е вързано и ЗАПОЕНО! изолирваш добре и бандажирваш кабелите като вимаваш да не са в близост с движещи се части - педали и кормило.И още една подробност,от зад в багажника в дясно е местото на заводската аларма.Там до капака с предпазителите.Провери да не би от алфа да са се опитали да ти помогнат в начинанието .Другото за което се сещам е да си поставиш един двузонов микровълнов датчик и да елиминираш тъсенне на бутони на врати,капаци и още ред други неща.Успех.
              Last edited by balev64; d.m.y г., 08:11.

              Comment


              • #8
                Възможно ли е буксата в дясно на снимката да е за аларма? Click image for larger version

Name:	P6209824.jpg
Views:	1
Size:	88.8 Килобайта
ID:	2261600
                FIAT Punto 1,9 JTD
                EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Днес вързах захранването и централното, но се развали времето и прекратих работа . Утре евентуално продължавам .
                  Ето снимка на схемата на алармата. http://media.snimka.bg/3391/013036398-big.jpg
                  Last edited by kartell; d.m.y г., 22:17.
                  FIAT Punto 1,9 JTD
                  EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Taka,от това което виждам макар че не е много ясно е възможно да имаш имобилаизер който се обучава.Например преди запалване натискаш два пъти педала на спирачката после сваляш ръчната и запалването е възстановено.Другия вариянт е да имаш дистанционно запалване на двигателя.Колкото до букста от снимката мога да кажа че не съм проверявал какво има на нея.Но не изключвам да е буксата за фабричната аларма.
                    Last edited by balev64; d.m.y г., 15:04.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
                      Taka,от това което виждам макар че не е много ясно е възможно да имаш имобилаизер който се обучава.Например преди запалване натискаш два пъти педала на спирачката после сваляш ръчната и запалването е възстановено.Другия вариянт е да имаш дистанционно запалване на двигателя.Колкото до букста от снимката мога да кажа че не съм проверявал какво има на нея.Но не изключвам да е буксата за фабричната аларма.
                      Колега благодаря ти за отговорите, ако искаш дай email да ти пратя снимката на схемата с по висока резолюция.

                      Значи алармата има дистанционно палене. Нещата които за сега не са ми ясни са: има единичен кабел на който пише "air conditioner" и още един на който пише "immobilizer by pass". Нямам идея какво трябва да ги правя. Този за имобилайзера предполагам, че по някакъв нячин трябва да излъже имобилайзера, че съм сложил ключа, но как незнам. А този за климатика може би трябва да се върже към копчето OFF на климатроника или на ECON.

                      За буксата в багажника - тя най-вероятно е за алармата но мисля че там е само захранването и кабелите за мигачите, другите кабели на нея не ги разбрах за какво са, но май не са за централното. Аз вече намерих място на алармата отпред зад пластмасовата преграда в краката на пасажера.

                      Така за прозорците: от алармата излиза само един кабел на който пише "window rolling up". Не вярвам този кабел да е силов а само оперативен. В нета намерих ето това http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=1661 дали ще свърши работа в моя случай?
                      FIAT Punto 1,9 JTD
                      EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Значи като ти писах че има нещо гнило в ел.стъклата трябва да знаеш че със съгурност е така.Самите ел.стъкла трябва да се управляват от модул който да ги има тези работи като защита от претоварване,крайни изключватели и т.н.Уви обаче при наще алфи тия работи са спестени,т.е има ги но не в работещ вид който да ми хареса.Чудно ми е само, защо в къде морално по стари модели ги има а при нас не.Именно този кабел от алармата е за система комфорт т.е.подава сигнал в рамките на 30-на сек.и после сигнала отпада.Видях обаче че имаш в комплекта микров.д-к това е хубаво и върши добра работа особено ако двузонов.Видях изхода за имоб.байпас но ще ми трябва още малко инфо.Някъде в книжката е описано тази функция за какво е.Може да е свързано с дистанционното запалване.Но така ми е малко трудно да кажа със сигурност.Колкото до ел.стъклата си спомних че преди време на една фиат регата си бях направил собствена схема за упр. на ел стъкла.Тъй като съм работил с GAMMA autoalarm си бях взел модел който да има доп.универсален изход и на този изход надградих схема с управление на затваряне на ел.стъклата с бутон от дистанционното.По този начин можех да ги регулирам и да ги затварям по желание или напълно или частично за проветряване на колата .Като е необходимо пиши на stojan_balev@yahoo.com.

                        Comment


                        • #13
                          Днес навързах доста неща и дори я запалих дистанционно . остана ми да свържа прозорците, датчиците от вратите и кабелът за байпаса на имобилайзерът, който изобщо нямам идея как да се направи, защото сега мога да я запаля дистанционно само ако чипът на ключа е на ключалката .
                          Връзването на датчиците също нещо ме тормози и незнам от къде да взема сигнала, понеже всяка врата е сама за себе си.
                          Доста бавно става монтажът, но понеже гледам да си прекарам добре кабелчетата и да си запоя всичко. Сигурно има сервизи при които ще я навържат за 2 часа, но незнам дали след няколко месеца няма да почне - това не работи онова също и т.н., а й удоволствието като я приключа също не е за пренебрегване
                          FIAT Punto 1,9 JTD
                          EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Колега дай малко инфо. или снимки как да свържа въпросния модул от Топ спиид.Става въпрос за 4 ел.стъкла.Благодаря предварително.
                            Alfa Romeo 156 2,0 TS
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTS

                            Comment


                            • #15
                              Сигнала от вратите отива най вероятно в една централа която командва плафоните.От това което видях поне на багажника включвателя на лампата е един микроключ предполагам че и на вратите са така.Търси общ сигнал,сега при новите аларми може да е или +или- което е хубаво и улеснява монтажа.А шок датчика си се захранва и кореспондира със самата аларма.Колкото до заплаването,може би кабела за байпас на имобилайзера е точно за тази цел,но сигурно ще трябва да се бърка по надълбоко.Сам по себе си имобилайзера е платка с няколко релета които имат задача да прекъснат захранването на възли от запалителната система ,стартера и т,н,.Управлението е чрез честотен приемник и предавател който обаче в края на краищата върши едно нешо а именно да включи или изключи групата релета които прекъсват запалването и ако се вържи кабела за байпас така че да възстанови захранването при изключването на алармата то значи че работата е свършена до някъде.Говоря нещата по принцип защото почти вече 7-8 години не съм се занимавал с тази материя и като всичко което не се практикува и това се забравя.едно време истинските фирми даваха книжки с описание и инструкции за монтаж на аларми по всички видове коли.А в кижката на бившата ми кола ланча дедра имаше специално отделено място за схема и начин на вързване на ал.система.

                              Comment

                              Working...
                              X